Σήμερα λοιπόν, Καθαρά Δευτέρα, συναντήθηκα στην Νέα Ηρακλείτσα και μετά από δική τους πρόσκληση για συζήτηση, με δύο ''Μάρτυρες του Ιεχωβά'', τον κ. Βασίλη και τον κ. Ηλία. Πριν διατυπώσω τις σκέψεις μου επάνω σε αυτό το ασυνήθιστο γεγονός ενός διαλόγου μεταξύ Ορθοδόξου Ιερέως και ''Μαρτύρων του Ιεχωβά'', θέλω να εκφράσω δημόσια τις ευχαριστίες μου προς αυτούς τους ανθρώπους που θέλησαν να μου ζητήσουν αυτό τον διάλογο που ξεκίνησε στις 11 πμ. και ολοκληρώθηκε στις 3 μ.μ.
Επειδή με πληροφόρησαν πως διαβάζουν τα κείμενα μου, τόσον εδώ, όσο και στο facebook, θέλω να ξεκινήσω με την έκφραση των ευχαριστιών μου, γνωρίζοντας πως θα τις δουν! Όπως είναι γνωστό στους αναγνώστες, δέχθηκα την πρόσκληση τους για διάλογο- που είμαι έτοιμος να επαναληφθεί εάν το ζητήσουν ξανά- στην καθορισμένη αυτή ημέρα και ώρα. Μάλιστα, ρωτώντας εξ' αρχής πόσοι θα είναι οι συνομιλητές μου και αφού μου είπαν δύο, ζήτησα και τον ευχαριστώ για την παρουσία του, από τον π. Ιωσήφ να παραστεί σε αυτόν τον πολιτισμένο διάλογο.
Επιμένω λοιπόν σε δύο βασικές θέσεις μου. Πρώτον, θεωρώ τους ανθρώπους που ακολουθούν την εταιρία της Σκοπιάς, αδελφούς μου σε πλάνη! Οφείλω, να μιλήσω μαζί τους, εφ' όσον υπηρετώ την Αλήθεια, όσες φορές και αν χρειαστεί. Δεν μπορείς να διεκδικείς την Αλήθεια, εάν δεν μπορείς να την υποστηρίξεις. Δεύτερον, δεν αποδέχθηκα την πρόσκληση τους με σκοπό να μειώσω την αξία του προσώπου τους, αλλά με σκοπό να τους δείξω μιαν διαφορετική θεώρηση των Ευαγγελικών Αληθειών, τις οποίες αγνοούν, μιας και οτιδήποτε διαφορετικό από αυτό που γράφει και λέει η Σκοπιά, απορρίπτεται.
Επιμένω λοιπόν σε δύο βασικές θέσεις μου. Πρώτον, θεωρώ τους ανθρώπους που ακολουθούν την εταιρία της Σκοπιάς, αδελφούς μου σε πλάνη! Οφείλω, να μιλήσω μαζί τους, εφ' όσον υπηρετώ την Αλήθεια, όσες φορές και αν χρειαστεί. Δεν μπορείς να διεκδικείς την Αλήθεια, εάν δεν μπορείς να την υποστηρίξεις. Δεύτερον, δεν αποδέχθηκα την πρόσκληση τους με σκοπό να μειώσω την αξία του προσώπου τους, αλλά με σκοπό να τους δείξω μιαν διαφορετική θεώρηση των Ευαγγελικών Αληθειών, τις οποίες αγνοούν, μιας και οτιδήποτε διαφορετικό από αυτό που γράφει και λέει η Σκοπιά, απορρίπτεται.
Ευγενέστατοι και οι δύο, τυπικότατοι στην ώρα της συναντήσεως, προσήλθαν και μετά την σχετική γνωριμία ξεκινήσαμε την συζήτηση μας. Τους παρακάλεσα αν ήθελαν και συμφωνούσαν, να μαγνητοφωνήσουμε την συζήτηση μας, κάτι που ευγενικά δεν δέχθηκαν διότι - είναι λογικό- δεν είχαν ενημερωθεί προηγουμένως. Ασφαλώς και το δέχθηκα , διατυπώνοντας ωστόσο την ρητή και κατηγορηματική επιφύλαξη μου πως δεν δέχομαι και εγώ να συμβεί κάτι τέτοιο και από την άλλη πλευρά, χωρίς ασφαλώς να σημαίνει πως οι άνθρωποι είχαν αυτήν την πρόθεση. Ωστόσο, έπρεπε να το πω...
Ζήτησα λοιπόν από τον π. Ιωσήφ, να κρατήσει κάποια χειρόγραφα πρακτικά της συζητήσεως μας κάτι που εν γνώσει των συνομιλητών μου έγινε, τα οποία είναι αυστηρά για προσωπική μου χρήση και σε καμιά περίπτωση δεν θα δημοσιοποιηθούν!
Μετά την γνωριμία και τις απαραίτητες εξηγήσεις, προχωρήσαμε σε έναν καλοπροαίρετο και το γράφω χωρίς καμία επιφύλαξη αυτό, διάλογο μέσα από την Αγία Γραφή. Φροντίσαμε μέσα στα πλαίσια της καλοπροαίρετης αυτής συζητήσεως να αναφερθούμε σε συγκεκριμένα θέματα, μέσα στα οποία η εταιρία της Σκοπιάς, έχει δημιουργήσει την συστημική θεώρηση του Λόγου Του Θεού. Στο τραπέζι, υπήρχαν τριών ειδών εκδόσεις της Αγίας Γραφής. Η δική μου, έκδοση της Αδελφότητος Ζωή, η οποία είναι και στην φωτογραφία του κειμένου και οι δύο που χρησιμοποίησαν εκείνοι, μία της Βιβλικής Εταιρίας, σε μετάφραση του Νεοφύτου Βάμβα και άλλη μία με την χρησιμοποιούμενη πάντοτε από τους ΜτΙ, μετάφραση του 'Νέου Κόσμου''. Επίσης υπήρχε και μία Καινή Διαθήκη την οποίαν είχε μαζί του ο π. Ιωσήφ με την γνωστή ερμηνεία του Καθηγητού Τρεμπέλα.
Προσπαθήσαμε μέσα σε πολύ φιλικό κλίμα να αναπτύξουμε τις δογματικές διαφορές που υπάρχουν μεταξύ μας. Βασικό πρόβλημα στάθηκε το γεγονός, πως ο γράφων γνώριζε τις θέσεις της Σκοπιάς στα θέματα αυτά, σε αντίθεση με τους ανθρώπους αυτούς, που αγνοούν τις θεμελιώδεις αρχές της Δογματικής της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας, μιας και όπως προείπαμε τίποτε εκτός Σκοπιάς δεν είναι αποδεκτό. Επίσης ένα βασικό πρόβλημα υπήρξε το γεγονός πως δεν αποδέχονται την μετάφραση των Ο΄ κατά το δη λεγόμενον, δηλαδή το Αρχαίο Ελληνικό κείμενο της Αγίας Γραφής όπως αυτό διασώθηκε μέσα στους αιώνες και που αποτελεί την μόνη παγκοσμίως αποδεκτή έκδοση της Αγίας Γραφής μεταξύ των Χριστιανικών Εκκλησιών, δηλαδή της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, της Λουθηρανικής, της Αγγλικανικής κοκ.
Είναι λυπηρό το γεγονός, πως οι άνθρωποι αυτοί που μπορεί να έχουν αγαθή προαίρεση στην καρδιά τους απέναντι στο Θεό, δεν δέχονται όχι ότι είναι εκτός Γραφής, αλλά ότι είναι εκτός γραμμής της Σκοπιάς. Εμείς στην Ορθόδοξη Εκκλησία, ερμηνεύουμε τον Λόγο Του Θεού, μέσα από την αυθεντία της Εκκλησίας, χωρίς να έχουμε αλλάξει τίποτε μέσα σε εικοσιένα αιώνες ζωής της Εκκλησίας. Αντίθετα εκείνοι προσαρμόζονται στις παραδοχές μιας εταιρίας μέσα από την οποίαν κατανοούν το Ευαγγέλιο που προσμετρά κάποιες δεκαετίες ζωής... Υπάρχει μεγάλη διαφορά. Δεν δίστασα να μελετήσω την θεωρία της Σκοπιάς. Εκείνοι γιατί διστάζουν να γνωρίσουν την ερμηνεία της Ορθόδοξης Αγιοπατερικής θεώρησης του Ευαγγελίου; Μήπως αυτό θα μπορούσε να κλονίσει την πίστη τους στην Σκοπιά;
Νομίζω πως έγινε κατανοητό το γεγονός, πως σε καμία περίπτωση, δεν έχω το δικαίωμα να αγνοήσω την παρουσία τους στην Ενορία. Το ίδιο, θα έκαναν και εκείνοι εάν εγώ χτυπούσα την πόρτα ενός σπιτιού ΜτΙ. Η διαφορά είναι πως εγώ δεν θα το κάνω, εκείνοι γιατί επιμένουν και μάλιστα όταν βλέπουν πως ο λαός αντιδρά! Αν δεν ενημερωθώ από τον κόσμο πως θα μπορώ να ξέρω πως βρίσκονται μέσα στην Ενορία; Δεν είναι λογικό; Μία οικογένεια ΜτΙ, δεν θα ενημέρωνε τα στελέχη της περιοχής εάν ένας Ορθόδοξος Ιερεύς πήγαινε και τους κτυπούσε την πόρτα ζητώντας τους να μιλήσουν; Που είναι το παράλογο; Επειδή συμβαίνει το αντίθετο;
Δεν θα επεκταθώ περισσότερο σε όσα είπαμε. Τους βεβαιώνω πως είμαι έτοιμος να δεχθώ και πάλι πρόσκληση τους σε διάλογο. Τους ενημερώνω ότι, πέραν της Δογματικής διδασκαλίας της Ορθοδόξου Εκκλησίας καθώς και των διαφόρων βιβλίων που αποκαλύπτουν την Αλήθεια των αιρετικών δοξασιών των ΜτΙ, φρόντισα να μάθω την πρακτική διδασκαλία της εταιρίας Σκοπιά προς τα μέλη της, μέσα από ανθρώπους που έζησαν την Σκοπιά για πολλά χρόνια έως ότου η καθαρότητα της καρδιάς τους τους έκανε να αναζητήσουν την διαφορετική ερμηνεία του Λόγου Του Θεού μέσα από την Ορθόδοξη θεώρηση.
Πολλοί εκ των ΜτΙ, είναι άνθρωποι που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν μέσα στην Ορθόδοξη Πίστη και για κάποιους λόγους, αποφάσισαν σε κάποια στιγμή να αναζητήσουν την ''αλήθεια '' μέσα στην Σκοπιά. Ποτέ αυτούς τους ανθρώπους η Εκκλησία δεν θα τους χαρακτηρίσει ως αποστάτες. Η ελευθερία της βουλήσεως του ανθρώπου μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία,δεν επιτρέπει κάτι τέτοιο. Αντίθετα για τους ίδιους είναι αποστάτης όποιος φύγει από την Σκοπιά. Η διαφορά; Ο δικός μας ''αποστάτης'', δεν γνωρίζει πραγματικά τις θέσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας, ο δικός τους αποστάτης, γνωρίζει καλά τις θέσεις της Σκοπιάς.
Προσωπικά, ευχαριστώ τον Θεό διότι σήμερα είχα για μια ακόμα φορά την ευκαιρία, να καταλάβω πόσο ευλογημένος είμαι, γιατί γεννήθηκα και μεγάλωσα μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Και αυτό, μου είναι αρκετό...
π. Θωμάς Ανδρέου
Πολλοί εκ των ΜτΙ, είναι άνθρωποι που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν μέσα στην Ορθόδοξη Πίστη και για κάποιους λόγους, αποφάσισαν σε κάποια στιγμή να αναζητήσουν την ''αλήθεια '' μέσα στην Σκοπιά. Ποτέ αυτούς τους ανθρώπους η Εκκλησία δεν θα τους χαρακτηρίσει ως αποστάτες. Η ελευθερία της βουλήσεως του ανθρώπου μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία,δεν επιτρέπει κάτι τέτοιο. Αντίθετα για τους ίδιους είναι αποστάτης όποιος φύγει από την Σκοπιά. Η διαφορά; Ο δικός μας ''αποστάτης'', δεν γνωρίζει πραγματικά τις θέσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας, ο δικός τους αποστάτης, γνωρίζει καλά τις θέσεις της Σκοπιάς.
Προσωπικά, ευχαριστώ τον Θεό διότι σήμερα είχα για μια ακόμα φορά την ευκαιρία, να καταλάβω πόσο ευλογημένος είμαι, γιατί γεννήθηκα και μεγάλωσα μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Και αυτό, μου είναι αρκετό...
π. Θωμάς Ανδρέου
1 σχόλια:
Υπήρξαν και στο παρελθόν τέτοιοι διαλογικές συζητησεις μεταξύ Ορθοδόξων και άλλων ομολογιών.
Μια που έπεσε στα χέρια μου ενα βιβλίο το εξης http://www.impantokratoros.gr/CB9B1B70.el.aspx
Δημοσίευση σχολίου